Procesoptimalisatie expertise

De meest voorkomende doelen van procesoptimalisatie zijn het minimaliseren van kosten en het maximaliseren van efficiency.

Maar waar begin je en hoe krijg het voor elkaar om efficiënter te werken of de productiviteit te verhogen?

Daar helpen wij mee. Wij kijken naar de processen en de applicaties, omdat wij vinden dat deze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn in de huidige tijd. Wij creëren overzicht in en helpen bij het opschonen van het IT-landschap.

Onze 5* aanpak helpt om inzicht te krijgen in de mogelijke verbeteringen. Met het heldere en concrete actieplan kun je direct aan de slag. Zelf of met onze hulp!

Onze 5 stappen aanpak

1. Inventariseer.

Gedurende het eerste kennismakingsgesprek kijken we naar de huidige werkprocessen in combinatie met de gebruikte applicaties.

In 2 uur analyseren we op hoofdlijnen wat de verbetermogelijkheden zijn. We leveren een algemeen actieplan waarmee je zelf aan de slag kunt om te bekijken welke detailprocessen kunnen worden verbeterd.

Wil je dit aan ons overlaten, dan gaan wij analyseren.

2. Analyseer.

In de analyse fase bekijken we de huidige werkprocessen per afdeling en het applicatielandschap op gedetailleerd niveau.

Door inventarisatiegesprekken te houden met alle afdelingen krijgen we inzicht in het proces per afdeling. Daarnaast gaan we op zoek naar de wensen/eisen van de gebruikers.

Om dit inzichtelijk op te leveren, presenteren we dit in de vorm van procesflows van deze huidige situatie.

3. Adviseer.

Op basis van de huidige processen doen we in deze derde stap het voorstel voor de nieuwe werkprocessen en eventueel bijkomende applicaties.

Deze voorstellen worden in een actieplan onderbouwd en de nieuwe procesflows worden hieraan toegevoegd. Zo weet je exact wat er verbeterd kan worden en welke acties hierbij horen.

Om het voorstel daadwerkelijk te implementeren kan stap 4 uitgevoerd worden.

4. Implementeer.

Hier gaan we echt aan de slag in je organisatie!

Wij zorgen dat de inrichting van de applicaties de nieuwe processen volgen. Wij vertalen het proces naar de techniek en gaan samen met de leveranciers voor tevreden gebruikers.

We begeleiden ook bij de aanschaf van nieuwe applicaties en zorgen dat de medewerkers gemotiveerde gebruikers worden. Samen met de organisatie kijken wij daarbij waar extra hulp bij nodig is!

5. Evalueer.

De meest uitdagende stap in dit plan is de uiteindelijke borging van de nieuwe processen.

De meest simpele manier is om een maandelijkse of kwartaalafspraak te maken, waarin we de processen tegen het licht houden en de stand van de adoptie van de nieuwe processen bespreken.

 

 

Zo werkt het meest pragmatische IT bureau in Nederland.

Onafhankelijk

Wij hebben geen afspraken of belangen met leveranciers.

Wij zijn niet gebonden aan specifieke applicaties of oplossingen.

De gebruiker staat centraal en we zoeken naar de beste oplossing voor de organisatie, niet naar de mooiste techniek!

Pragmatisch

Wij denken in oplossingen en zijn doelgericht.

Wij schrijven geen dikke adviesrapporten, we zijn praktisch en to the point.

In onze aanpak bieden we totaalondersteuning en gaan we altijd voor het beste resultaat.

Enthousiast

We vinden het vooral echt heel leuk om ondernemers te helpen.

Belangrijke eigenschappen van ons zijn ontspannen, dienstverlenend en verbindend.

Met plezier en passie werken we samen met onze opdrachtgevers.